Cornelis von Helvete

18 12 2009

And now for something completely different.

Precis när du inte trodde att världen kunde bli snurrigare så kan man läsa att Amir Chamdin från Infinite Mass (No. 1 swartskalle, om ni minns) ska göra en film om Cornelis Vreeswijk. Nu har han efter idogt letande hittat sin skådespelare, som ska gestalta den svenske trubaduren.

Hank von Helvete från Turbonegro.

Nej, det är inget adventsskämt, it is freakin’ on.

Det finns med andra ord inga gränser för hur grymt det här kan bli och jag som hatar att gå på bio (högljudda kräk överallt som inte kan sitta ner och hålla klaffen samtidigt) funderar starkt på att lägga mina slantar på en biobiljett så fort filmen kommer.

I got erection.

/Jacques Pot

...å nu kommer den om hönan Agda, motherfuckers!


Åtgärder

Information

2 responses

19 12 2009
elina

Lär knappt bli något från hans ”vilda” period innan han blev legend. Eller ska jag tipsa dem? Men kanske huvudrollsinnehavaren ändå fixar det?

19 12 2009
konstantmagasin

@elina: Tjena, elina. Med Hank von H som huvudrollsinnehavare känner jag mig trygg i förvissningen om att det kommer att bli koko så det räcker.

Kommentera

